Тенденції розвитку книжкового бізнесу у 2014 році: версія Forbes

*Редактор Digital Book World Джеремі Грінфілд (Джеремі Grinfield) продовжив список з десяти основних тенденцій розвитку книжкового ринку, опублікований у грудні минулого року в Digital Book World, у своєму блозі на сайті журналу Forbes.

 

Опубліковані Джеремі Грінфілд на Forbes тенденції не увійшли в основну десятку, яку він розмістив на сайті Digital Book World, але автор вважає їх вартими уваги.

 

1. Видавці будуть створювати і ліцензувати власні додатки для читання електронних книг.

Це буде продовженням тенденції з відділення читачів від екосистем Amazon, Barnes & Noble, Apple і Kobo.

 

2. Amazon почне загравати з видавцями.

Так вважає Джо Еспозіто ( Joe Esposito), консультант з цифрового менеджменту: «Amazon почне розуміти, що його жорстка позиція відносно виробників контенту призводить до занадто бурхливої ​​критики».

 

3. Публічні бібліотеки будуть активніше скуповувати великі колекції електронних книг.

Зараз багато бібліотек відмовляються від покупки великої кількості електронних книг, адже вони занадто дорогі і до того ж, на відміну від непотрібних паперових книг, їх неможливо надалі перепродати. Якщо у 2014 році бібліотекам буде запропонований доступ до великих колекціям е-книг за єдиною ціною, це може змінити ситуацію в кращу сторону.

 

4. Цифровий маркетинг книг зростатиме небаченими темпами.

Це буде можливо в тому числі за рахунок авторів, які будуть створювати власні онлайн-платформи для поширення своїх книг.

 

5. Маржа видавців буде зменшуватися.

Зі зростанням впливу Amazon на ринку електронних книг компанія, ймовірно, буде вимагати все більшої маржі для себе від видавців – точно так само як від інших своїх постачальників . Більшої частки в прибутку для себе вимагатимуть і автори.

 

6. Всі більше не-книгарень почне продавати книги.

Уже зараз книги можна купити в таких мережах як Urban Outfitter, а тим більше – у великих супермаркетах, таких як Tesco. У новому році ця тенденція продовжиться, оскільки видавці будуть шукати нові канали розповсюдження книг.

 

7. Незважаючи на стагнацію продажів електронних книг, ринок електронного «самвидаву» продовжить зростати.

Згідно з даними від традиційних видавців, виручка з продажів електронних книг у 2013 році стагнувала вперше за останні кілька років. Проте точних даних про продажі самоопублікованних книг у експертів немає. Проте, відомо, що кількість авторів, які обирають «самвидав», зростає, а значить, можна припустити, що буде рости і їхня виручка.

 

 8. Amazon купить більше соціальних мереж.

У 2013 році компанія купила Goodreads, найбільшу книжкову соціальну мережу в світі. Можливо, в 2014 році компанія спробує посилити свій «соціальний» компонент покупкою ще кількох соцмереж.

 

9. Amazon випустить цифровий ТБ-ресівери.

Тим самим компанія створить повну екосистему своїх пристроїв.

 

10. Популярність планшетів і смартфонів зростатиме, що негативно позначиться на продажу електронних книг.

Все більше людей купує смартфони і планшети і все менше – е-рідери. При цьому власники е-рідерів купують і читають більше електронних книг, ніж власники планшетів, які використовують свої пристрої для читання книг. Втім, можливо, сам факт покупки нового портативного пристрою спонукає його власників до читання? «Перевіримо через рік», – підсумовує Джеремі Грінфілд.

Pro-books