Підсумки ІІ Літньої літературної школи: літературна кухня від Інтернету до книжки

Фото Андрія Бомчика

1-6 серпня 2011 року поблизу легендарного озера Синевир проходила ІІ Літня літературна школа, яку другий рік поспіль організовує Літературний клуб «МАРУСЯ».

У безпрецедентному для України проекті взяли участь 25 молодих літераторів з різних регіонів. Навчали студійців досвідченні письменники та видавці.

Учасники сумлінно слухали тренінги таких лекторів, як Олександр Ірванець, Богдана Матіяш, Завен Баблоян, Антон Санченко, Олександр Гаврош, Гриць Семенчук та Стронґовський. Програма Літшколи охоплювала всі сторони функціонування літератури й книжкового ринку: наприклад, тренди і тенденції літпроцесу та книговидання, співпраця з видавцями, Інтернет для літераторів, електронна і піксельна книга, літературна критика, сюжетна майстерність, тощо. Кожен із лекторів розповідав про те, що знає найкраще, і де є експертом. Але всі лектори ділились своїм баченням будь-якої теми, які піднімали учасники Літшколи. Це дало змогу показати молоді літературне життя з різних сторін.

 

Окрім навчання, закарпатський письменник Олександр Гаврош провів кілька екскурсій історичними місцями с. Колочава, де і жили учасники на базі НПУ ім. Драгоманова. Відвідали Літературний музей чеського письменника Івана Ольбрахта, музей під відкритим небом «Старе місто», озеро Синевир тощо.

 

Письменник Антон Санченко також вражений учасниками проекту, які виявились цілеспрямованими, наполегливими та позитивними. «У молодих літераторів є бажанням розмовляти про речі, які я за інерцією вважав молоді нецікавими. Можливо, коли це покоління стануть цікавити не тільки вірші, суспільство буде приємно здивоване тим, що воно теж може бути позитивним і творчим, а не депресивним і конфліктним, як зараз», – висловив свої сподівання Санченко.

Поет і книжковий дизайнер Стронґовський зазначив: «Маю сподівання, що та маса ідей, які оформилися в спілкуванні між лекторами й учасниками, не загубиться, а буде доведена до реалізації, і оце буде справжнім показником ефективності літшколи як форми освіти, зокрема і культурної».

Літклуб «МАРУСЯ»