На новій виставці в PinchukArtCentre Шевченко, Пушкін, Достоєвський та Клички в образі хасидів

У столичному PinchukArtCentre відкрили персональну виставку київського художника Олександра Ройтбурда, бразильської художниці Синтії Марселе та 20-ти номінантів на здобуття премії PinchukArtCentre.

\«Вручати премію PinchukArtCentre ми почали 3 роки тому. На конкурс надійшло понад 1100 заявок. З них ми відібрали лише 20 митців. Майже половина номінантів брала участь у першій виставці, інші – новачки\», – сказав перед відкриттям генеральний директор Екхард Шнайдер. На відкриття він прийшов у чорних туфлях без шнурків. Одягнув їх на босі ноги.

Номінанти представили на виставці понад 60 робіт. Показуватимуть їх до 9 грудня. Тоді міжнародне журі назве ім’я переможця. Він отримає 100 тис. грн премії.

Олександр Ройтбурд показує на виставці 9 двометрових картин. Він намалював Тараса Шевченка, Олександра Пушкіна, Федора Достоєвського, Льва Толстого і братів Кличків в образі хасидів. Назвав проект \«Якщо в країні немає води\».

\«Назва виставки натякає на фразу \«Если в кране нет воды, значит, выпили жиды\» з пісні Костянтина Бєляєва \«Евреи, евреи, кругом одни евреи\». Серію почав створювати після того, як на одному сайті прочитав про те, що дід Пушкіна був не ефіопом, а ефіопським євреєм. Проект продовжуватиму, вже маю з десяток ескізів\», – розповів Олександр Ройтбурд.

Синтія Марселе привезла на виставку свою інсталяцію \«Бачити, щоб бути побаченим\». Це килим теракотового кольору, який приховує гору пилу. Щоб побачити цю інсталяцію, перед входом треба роззутися.

\«Ця інсталяція – метафора наших спроб приховати помилки і бруд подалі від очей. Вона відображує безперервне повторення цієї дії в усі часи та викриває бруд, який століттями приховують під килимом. Теракотовий колір для своєї інсталяції обрала, бо такий колір має земля у моєму рідному місті. Цей килим робить публіку активною, на ньому можна робити все, що завгодно – лежати або перекидатися\», – розповіла про свою роботу Синтія Марселе.

Gazeta.ua