Вручили антипремію «Гнилий кабак» за відсутність української мови в обслуговуванні

У Всесвітній день прав споживача у Києві вручили антипремію «Гнилий кабак». Її отримав один зі столичних закладів громадського харчування, який ініціатори антипремії визнали найбільш українофобним. У цьому ресторані японської кухні офіціанти не говорять українською. Так само українською тут не перекладене меню та оголошення. Ініціатори антинагороди кажуть: такий негостинний до українськомовного споживача заклад – не єдиний, однак чимало кафе і ресторанів виправляютья після однієї-двох скарг, залишених відвідувачами у спеціальних книгах.

П’ятниця, обідня година. У ресторані «Муракамі», що на «Золотих воротах» у Києві, якраз чимало відвідувачів. Саме у цю годину разом із журналістами адміністрацію закладу навідали автори антипремії «Гнилий кабак» – активісти рухів «Не будь байдужим», «Дріжджі» та ініціативи «И так поймут».

«Смердючий приз клієнтських симпатій», як його називають автори антинагороди, – гнилий кабачок – уже третій рік поспіль отримує той заклад громадського харчування, який систематично ігнорує потреби українськомовних відвідувачів.

Цього року вручення відбувається мирно (бо під час одного з попередніх вручень адміністратори в прямому сенсі втікали від активістів): адміністраторка Наталя приймає перев’язаний синьо-жовтою стрічкою підгнилий овоч. На запитання, чому в її ресторані немає меню українською мовою, спочатку каже, що назви японських страв однаково звучать і російською, і українською, а потім все-таки обмежується фразою: «У нас велика компанія, і я, як адміністратор, нічого тут не вирішую».

Не таким чемним, щоправда, виявився її колега-офіціант. «Что это за цирк? Короче, я сейчас их выгоню», – обурюється він. Зрештою, ні журналістів, ні активістів ніхто не виганяє. Адміністратор обіцяє передати зауваження директору (якого «немає на місці»).


Активістка ініціативи «Дріжджі» Анна Ющенко розповідає: для того, щоб визначити «антигероя» серед столичних закладів громадського харчування, волонтери відвідали 315 київських кафе і ресторанів. Активістів просили звернути увагу на мову меню, обслуговування, оголошення та розрахункові документи. У разі, якщо українська у закладі ігнорувалася, волонтери мали залишити відгук у книзі скарг і поінформувати про це організаторів антипремії.

«Таким чином, зверталася увага ще й на те, чи дотримуються заклади закону про захист прав споживачів та інструкції про порядок ведення книги відгуків і пропозицій. Адже реакцію на такі звернення власники закладів обов’язково повинні надати споживачеві упродовж 7-15 днів», – зазначає Анна Ющенко.

Якщо реакції не було, активісти зверталися до контролюючих органів. У деяких випадках доходило до штрафів: із директорів закладу інспектори стягували до 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (це 170 гривень). Результати проведеного моніторингу «Дріжджі» перенесли на інтерактивну карту.

Радіо Свобода

  • Viktor

    Чхать . Не говорят на украинском – и отлично . Было бы заведение нормальным.

    • 45367eghdg

       А если бы не говорили на русском?

    • Vitaliy

       Ти сука

    • VRoterdam

       Дзябил,ти ,цябе на усьо чхать,пидос

    • “Нє можєть біть нормальнім завєдєніє”, якщо люди там якісь фоби… В Турції, Греції, Німеччині вивчать і українську, і турецьку, грецьку, німецьку, якщо віддвідувачам так зручніше! … Останнім часом турфірми Західної Європи заробляють гарні гроші навіть на тому, щоб поряд “нєбіло русскіх турістов публіко аморалє, блять(!)”… Усєкаєтє “Viktor” развітіє процесса? Кстати о птичках, слово Віктор ( ПОБЕДИТЕЛЬ ), Вікторія ( ПОБЕДА ) на латинице пишется с “С”, а не “К” – Victor – Victoria!… Боты путают педали, таку их мать!

    • Вітько, “чхать” ходи до лікарні, а в “кабак” ходять з іншою метою.

  • denis

    Нам би хоч лайно, але на дермовi…

  • киев

    не нравится – не ходите!!!
     

  • Ieliena47

    Мабуть даром поїсти не дали.

  • Мураками

    Качество и цена определяют все. А если пришел просто поговорить то лучше всего на троещинском рынке. Там даже на китайском обслужат.

  • S V Miller

    Гнилье завернуть в государственные цвета! Это надо до такого додуматься!!!Наш флаг годиться только для заворачивания глили?

  • Ariel

    так хоть не стошнит от свидомой ))))

  • Треба на перший раз, зтягувати штраф з ресторану. На другий позбавляти ліцензії. Інакше з росіянами не можна.

  • Виктор

    На территории Олимпийского стадиона в Киеве почти все вывески, названия на английском. Когда же эти полузащитные организации забросают англоязычнык вывески кабачками?