PocketBook купив російський бізнесмен Андрій Коновалов

Засновники виробника електронних книг PocketBook Ігор Попов та Олег Науменко продали компанію. Новим власником став російський бізнесмен Андрій Коновалов і група іноземних інвесторів, говорить представник PocketBook. Суму угоди сторони не розголошують.

Раніше Коновалову належав російський IT-дистриб’ютор «Гранд», який торгував продукцією PocketBook в Росії. За даними профільного ресурсу e-book.org, «Гранд» поступово витіснив інших партнерів і замкнув російський бізнес PocketBook на собі. На початку 2011 року Коновалов купив частку в PocketBook, а в 2012 році разом з групою інвесторів повністю викупив належить Попову контрольний пакет компанії. Представник PocketBook стверджує, що Коновалов більше не має частки в «Гранді».

Ставши власником PocketBook, Коновалов змінив більшу частину топ-менеджерів і зайняв пост генерального директора компанії. Більшість співробітників пішли слідом за Поповим та Науменко в їх новий проект Senkatel, який займається розробкою і випуском планшетів. Коновалов переніс штаб-квартиру PocketBook з Києва до Швейцарії. Розробка дизайну та програмного забезпечення пристроїв, як і раніше, ведеться в Києві.

Представник компанії підкреслює, що зміни позитивно позначилися на її діяльності. «PocketBook поліпшує фінансові показники саме в результаті зміни власника і управлінської команди», – відзначає керівник PR-департаменту PocketBook Юлія Задеряка. Конкретних цифр компанія не розголошує. За даними «Відомостей», у 2012 році виручка PocketBook склала $ 110 млн. Раніше російський Forbes оцінював виручку компанії в 2011 році в $ 80 млн.

Коновалов має намір переорієнтувати бізнес PocketBook убік більш дешевих пристроїв вартістю $ 75-120, каже експерт, знайомий з планами компанії. Це підвищить її шанси в конкурентній боротьбі з китайськими ноунейм-моделями, які «під’їдають» ринкову частку PocketBook протягом останніх двох років. «Попередні власники робили ставку на оригінальні, але більш дорогі моделі», – пояснює джерело Forbes. У PocketBook підтверджують, що в 2013 році компанія істотно розширить лінійку пристроїв і представить моделі для масового ринку.

У 2010 році, за даними дослідницької компанії Digitimes, PocketBook входив до п’ятірки найбільших світових виробників букрідерів з часткою ринку близько 10%. Але до 2012 року компанія втратила колишні позиції. За даними Digitimes, у минулому році на частку лідера ринку Amazon припадало 55%, другою була японська Kobo c часткою 20%, за нею Barnes & Noble (10%) і Sony (6%). На частку PocketBook і всіх інших світових виробників разом узятих доводиться 9% ринку. Компанія намагалася закріпитися на ринку США, але їй це поки не вдалося. За даними профільного інтернет-видання Goodereader, у минулому році PocketBook згорнув операції в Північній Америці, хоча в самій компанії цю інформацію спростовують. Головний редактор Goodereader Майкл Козловські констатує, що зараз присутність PocketBook в США близька до нульового відсотка, тому що компанія не може конкурувати за ціною з дешевими моделями від Kobo і Amazon.

Крім посилення конкуренції, новим власникам доведеться миритися і з загальним падінням попиту на електронні книги. За даними IDC, в 2012 році глобальні продажі букрідерів знизилися з 27,7 млн ​​до 19900000 штук. Зниження продажів букрідерів викликано зростанням попиту на мультимедійні планшети. Втім, на традиційних для PocketBook ринках продажу електронних книг продовжують рости. За даними GfK, в 2012 році продажі букрідерів в Україні зросли на 67%, а в Росії, за даними IDC, на 86%. Тому в PocketBook як і раніше вважають цей бізнес перспективним. «Особливо в країнах пострадянського простору та ряді країн Східної Європи, де наша компанія тепер займає лідуюче положення», – уточнює Задеряка. Основні продажі PocketBook припадають на ринок СНД та 15 країн Євросоюзу.

Sostav.ua