Читання книжок малюкові – запорука майбутніх успіхів у навчанні

 

Дослідження, проведене Інститутом освіти Великої Британії, виявило цікаву залежність: ті діти, чиї матері вважали необхідними ще в дошкільному віці вчити їх читати і рахувати і самі регулярно читали їм книжки, до п’яти років демонструють кращі досягнення, ніж їх однолітки, позбавлені всього цього.

В ході дослідження вчені зіставили показники, що містяться в результатах державних іспитів випускників підготовчих класів, з оцінкою досягнень дитини вчителями після одного року навчання, а також з оцінкою рівня пізнавальних здібностей великої – 8 тис. – вибірки п’ятирічних дітей. Крім цього, для оцінки поведінки дітей були використані спеціально розроблені анкети.

Завданням дослідження було з’ясувати, які чинники впливають на досягнення дитини до п’ятирічного віку, зважаючи на так званий "батьківський фактор", а саме: як багато часу батьки присвячували читанню з дитиною, вивченню алфавіту, рахунку, спільному перегляду телевізора.

Вчені дійшли висновку, щоденне читання книг дитині і наявність матері, яка вважає важливим заохочувати маленьких дітей, позитивно впливає на пізнавальні показники і скорочує кількість випадків проблемної поведінки.

Крім того, діти, яким щодня читали книжки, значно краще справлялися тестом, в ході якого дітям показували картинку і просили назвати, хто на ній зображений. До інших доказів користі читання дітям відносяться кращі оцінки за випускні екзамени в підготовчих класах і вищі оцінки з поведінки.

Діти, чиї матері вважали важливими розмовляти з ними і учити їх алфавіту, перевершили своїх однолітків і в багатьох інших тестах. В той же час діти, які дивилися телевізор три і більше годин на день продемонстрували помітно гірші успіхи в тестах, пише Освітній портал

 

Цікаво, скільки можна агітувати батьків за книжки, щоб це подіяло? Може, корінь у тому, що самі батьки теж не читають, а отже агітація до них просто не доходить. Є пропозиція – розташвувати рекламу дитячого читання на пиві, бо його вже точно п’ють батьки.