З Казахстану до Львова привезуть не експоновані досі полотна Шевченка

У Львові відбудеться виставка "Шевченко. Повернення в Україну", присвячена 195-річчю від дня народження Тараса Шевченка. 3-6 березня у Львівському Палаці Мистецтв вперше в історії України продемонструють полотна Тараса Шевченка періоду заслання у Казахстані, які ніколи раніше не експонували громадськості, повідомляє ZAXID.NET.

Серед експонатів – відомі оригінали картин "Версавія" (1860 р.), виконані з живописного оригіналу К. Брюллова, та портрет Прасков’ї Даленго-Залеської (1859 р.), привезені з Державного музею мистецтв ім. А. Кастеєва, (Республіка Казахстан, Астана). Цих творів жодного разу не вивозили з Казахстану в Україну.

 

Також буде продемонстровано понад 40 графічних робіт Великого Кобзаря із Київського Національного музею Тараса Шевченка, оригінали картин із Львівського Національного музею ім. А. Шептицького (картини та маска Шевченка).

 

Виставку оригінальних картин митця доповнять полотна казахстанських та українських художників, які присвячували свої твори образу Шевченка з Державного музею мистецтв ім. Кастеєва (Республіка Казахстан, Астана), Верхньодніпропетровського районного народного історично-краєзнавчого музею та інших українських музеїв.

 

Окремим експонатом будуть 100 раритетних "Кобзарів" Шевченка з приватної колекції та з колекції львівського Палацу мистецтв.

 

Великого Акина Таразі – Тараса Шевченка казахи також вважають своїм національним героєм. Кобзар став одним із перших художників у Казахстані, який змалював велич краси природи казахстанських степів, життя та побут казахів. За майже 11-річне заслання у Казахстані Шевченко, попри заборону, намалював близько 450 творів, 350 з яких присвятив природі Казахстану, життю та побуту казахів.

 

Жанрові композиції, що становлять кілька тематичних груп, займають особливе місце у художній спадщині Шевченка років заслання. Це і побут казахського народу – "Казахи в юрті", "Казахська стоянка на Коса ралі", "Казахський хлопчик розпалює грубку", "Казахський хлопчик дрімає біля грубки", "Казахи біля вогню" та акварель "Казах на коні", всі 1848-1849 рр. Багато замальовок із життя казахів є у його дорожніх альбомах художника (ескізи та начерки до закінчених сепій і акварелей).

 

Значної розмаїтості та соціальної гостроти казахів тема набула у другий період заслання поета ("Тріо", 1851; "Пісня молодого казаха", 1851-1857; "Байгуші під вікном", 1855-1856 та "Казашка Катя",1856-1857). У деякі твори ("Т. Г. Шевченко і байгуші", "Т. Г. Шевченко та казахський хлопчик, що грається з кішкою" 1856-1857) художник ввів автопортрет.