Харківські бібліотекарі оголосили війну електронним книжкам

 

Упродовж кількох місяців харківські бібліотекарі всіляко агітуватимуть молодь відмовитись від звички шукати потрібну літературу в інтернеті й натомість читати саме друковані видання.

 

«Забули, коли востаннє брали до рук книгу? Тоді ми йдемо до Вас!» Харківські бібліотеки та книгарні оголосили війну глобальному падінню інтересу до читання паперових книжок серед молоді. Бібліотекарі пояснюють це бурхливим розвитком комп’ютерних технологій, телебачення та зростанням впливу інтернет-культури.

 

За результатами досліджень європейських експертів, у середньому молодь за книгою проводить 9 хвилин на день, натомість телевізор дивиться більше двох з половиною годин на добу. Така ж тенденція і в Україні, за винятком великих міст, зокрема, Харкова, каже завідувач науково-дослідного відділу обласної бібліотеки імені Короленка Наталія Капустіна.

 

«Наше місто дещо відрізняється від міст України через велику кількість вишів та училищ. Вуличні опитування засвідчили, що дуже багато молодь читає книжок із психології та філософії. Зовсім не за навчальною програмою. Навіть ті, хто не вчиться в інститутах. Ми підходили до тих, хто на лавках п’є пиво, серед них опитування проводили», – розповідає Наталія Капустіна.

 

За результатами опитування, що його провели у Харкові під час цьогорічного фестивалю «Світ книги», найбільшим попитом серед харківської молоді користується насамперед навчальна література: посібники з економіки і права, історії та культури, політології та філології. Художню літературу, тим більше твори сучасних українських авторів, молодь читає мало. Це засвідчили і книговидавці, і книгопродавці.
Щоб заохотити молодь гортати сторінки звичайні, а не електронні, бібліотекарі та книгарні вирішили оголосити акцію «Харків – територія читання!» Студенти-волонтери готуються до проведення флешмобу «Пиву ні, книзі – так!» і «буккросингу», коли улюблені книжки залишатимуть на лавах алеї саду імені Шевченка, а перед молоддю виступатимуть місцеві письменники.

 

Упродовж кількох місяців у книгарнях також рекламуватимуть книжки-лідери продажу. А на рекламних щитах з’являться написи «Час читати», повідомляє Радіо Свобода.