Французи полюбили книжку про буйних авіапасажирів

Бестселером у Франції стала книга про буйних пасажирів літаків, написана експертом в галузі авіації, інструктором вищого пілотажу Жан-П’єром Отеллі. Автор книги "Неконтрольовані пасажири" розповідає про те, яку небезпеку для польоту можуть представляти агресивно настроєні мандрівники і що потрібно робити, щоб їх заспокоїти.

За словами Отеллі, часто буйними пасажирами на борту виявляються відомі люди, що подорожують першим і бізнес-классом. У книзі він наводить приклади вульгарної поведінки в літаках моделі Наомі Кемпбелл, реп-співака Снуп Догга, актора Самі Насері і вдови Курта Кобейна актриси Кортні Лав.

"У лютому 2007 року першим класом літака, що прямував із Парижа в Йоханнесбург, летів майстер аудіовізуального пейзажу Жан-Люк Деларю. Випивши дуже багато, він почав приставати до алжирської жіночої збірної з футболу, ображати членів екіпажа, курити і грубо поводитися зі своєю попутницею. В результаті завершальну частину шляху він провів у наручниках під наглядом бортпровідників", – ось приклад події, що "стала вже звичною в літаку", пише автор.

Згідно з його даними, найчастіше буйний характер проявляють примхливі пасажири, упевнені в своїй перевазі над рештою. "Коли стюардеси відмовляються наливати їм спиртне, пасажири сперечаються і погрожують звільненнями, – пояснюється в книзі. – Алкоголь не заборонений на борту, і під час перельотів на дальні відстані деяким складно відмовити собі в додатковій порції. Багато хто розпиває напої з магазинів безмитної торгівлі, заборонені в літаку. До того ж, мало хто знає, що на висоті 10 тисяч футів один келих алкоголю треба рахувати за два".

Керівник недавно створеного в "Ер Франс" департаменту роботи з недисциплінованими пасажирами Софі Маріні розповіла, що компанія проводить спеціальні курси з даної теми. "Ми навчаємо персонал говорити "ні" всім, хто зловживає алкоголем", – підкреслила вона.

Разом із тим, визнають в "Ер Франс", існує і інша проблема – дедалі частіше люди "погано переносять один одного". "Персонал повинен уміти попередити конфлікт і у разі потреби нейтралізувати дуже агресивного пасажира", – додала Маріні.

Міжнародні авіакомпанії розробили "шкалу агресивності" клієнтів. Під її першу категорію потрапляють буркотливі і примхливі, але такі, що піддаються переконанню. Екіпажу рекомендується проявити терпіння до них.

У випадку, якщо пасажир заважає роботі стюардів і сусідам (це другий різновид), йому роблять суворі попередження і розповідають про юридичні наслідки таких дій. Третя категорія називається "Небезпечна особа", такі пасажири здійснюють насильницькі дії щодо навколишніх і погрожують екіпажу, тому вони підлягають негайній ізоляції. У стюардів є різні інструменти, включаючи наручники, щоб примусити агресивно налаштованих до спокою. На американських авіалініях, буває, навіть застосовують електрошок.

"Найризикованішими напрямами" вважаються Україна, Росія, Домініканська Республіка і Куба, відзначає в своїй книзі Отеллі.

За оцінками авіакомпаній, щорічно в повітрі виникають близько 5 тисяч подібних проблем із пасажирами. "Ер Франс" щорічно перевозить близько 74 млн пасажирів, і щороку складає приблизно 1,4 тис досьє на мандрівників, які доставили незручності під час польоту.

Так, наприклад, у листопаді п’яні російські туристи, які летіли до Ізраїлю, умудрилися вельми незвичним способом розважитися дорогою. Вони вчинили бешкет, під час якого зламали крісло, намагалися зґвалтувати стюардесу, а один з них вкусив дівчину за сідницю, пише NEWSru.ua