До 100-річчя смерті Івана Франка львівське подружжя запустило блог «Франко:Наживо»

franko (1)

Подружжя викладачів Львівського національного університету ім. І. Франка Богдан та Наталя Тихолози запустили блог про класика української літератури «Франко:Наживо». Про це повідомляє Zaxid.net.

«Наша ідея така: розказувати маловідомі широкому загалу деталі життя Франка, про його маловідомі твори для того, щоб руйнувати шкідливі стереотипи, які є в суспільній свідомості. Ми давно зіткнулися із проблемою, що в академічному франкознавстві, такому суто науковому є багато цікавого про Франка, але все це не виходить за межі цього середовища. Виходить, що наука працює для науки, а не для людей. Тому ми вирішили спробувати розказати про справжнього живого Франка нормальною людською мовою», — пояснив ZAXID.NET один із авторів проекту, франкознавець Богдан Тихолоз.

Блог почав працювати у травні. Тут є розповіді про виховання дітей у сім’ї Франків, думки письменника про Великдень, писанки, спростування міфу про Франка-атеїста, а до Дня вишиванки на ньому з’явилася стаття про Франка як людину, яка й започаткувала моду носити вишиту сорочку під європейський костюм.

Franko

Ілюстрація Михайла Огоновського

Проект «Франко. Наживо» запустили перед 100-річчям від дня смерті Франка (помер 28 травня 1916 року). Однак Богдан Тихолоз уточнює, що оскільки блог розповідає про Франка живого, то коректніше було б сказати, що його запустили до 160-річчя від дня народження письменника (відзначатиметься у серпні цього року).

«Якщо ви подивитеся, як шанують своїх великих інші нації — німці, австрійці, поляки, то побачите, що вони створюють своєрідний культ. Але роблять не культ мертвої, а культ живої особистості. От ми думаємо, що великих треба шанувати. Щоб шанували, треба любити, а щоб любили — треба розказувати про живу людину, тому що живий любить живе», — переконаний Богдан Тихолоз.

На його думку, в Україні та світі знову актуальна мода на все українське — на музику, одяг, культуру. Але важлива також форма, у якій все це подається.

«От є, наприклад, дуже добрі цукерки „Моцарт“, які продаються в Австрії. Але чому немає цукерок „Франко“, які продавалися б у магазині „Лис Микита“? Або чому немає магазину східних солодощів „Абу-касимові капці“? Франка треба перетворювати на бренд. Він — приклад успішного українця, який знав 14 мов, який на рівних спілкувався з найвидатнішими людьми свого часу. Це приклад сучасного європейського українця. Такий Франко нам цікавий, такий Франко цікавий молоді і про такого Франка ми збираємося розказувати», — додає Богдан Тихолоз.

Zaxid.net