Московські видавці радяться про майбутнє книгорозповсюдження

В межах Московського книжкового ярмарку відбулася дискусія «Незалежне книгорозповсюдження в Росії: чи є у нього майбутнє?»

Серед учасників заходу опинилися генеральний директор видавництва «Гра слів» Михайло Столяров, головний редактор видавництва «Ad Marginem» Михайло Котомін, директор книжкового магазину «Фаланстерами» Борис Купріянов, директор новосибірського книготорговельної компанії «Аристотель» Михайло Трифонов, один із засновників пензенського незалежного книжкового магазину «Впереплете» Олег Рубцов та інші представники столичного та регіонального книжкового бізнесу.

Виступаючі зійшлися на тому, що незалежні книготорговельні точки будуть продовжувати відкриватися в якості альтернативи мережевим рітейлерам-гігантам, які в силу свого розміру і завдань не охоплюють ринок і залишають ніші для незалежних гравців. Покупці, які втомилися від безликих мережевих магазинів, також чекають появи невеликих точок. Але книжкова продукція малих видавництв не доходить до регіонів, тому видавцям варто об’єднуватися, щоб формувати спільні прайс-листи і мати можливість вийти на більшу кількість партнерів-розповсюджувачів.

Михайло Столяров зазначив, що видавництво «Гра слів» має близько 200 клієнтів-оптовиків по всій Росії, причому за останній рік їх кількість зросла на 40%, незважаючи на триваючий економічний спад. Він звернув увагу на те, що малі видавництва мають можливість об’єднуватися у рамках Асоціації книгорозповсюджувачів.

За словами Михайла Котоміна, видавництво Ad Marginem внесе свою лепту у вирішення проблем регіонального книгорозповсюдження, приступаючи спільно з магазином «Фаланстерами» до організації тепер не тільки столичних, а й виїзних книжкових ярмарків. Перший з таких відбудеться в Новосибірську 22-25 вересня. Місцеві жителі отримають доступ до книг, яких, на думку організаторів, не вистачає в регіоні.

Примітні розбіжності, що виникли з приводу аудиторії незалежних магазинів. Так, Михайло Трифонов вважає, що «Аристотель» працює для 20% «професійних покупців книжок», оскільки для більшості не має значення те, ким видана книга і де саме вона продається, а важливо лише місце розташування магазину і ціна. Борис Купріянов рішуче не погодився з цим аргументом, заявивши, що покупець «Фаланстерами» – будь-яка людина, який бачить у книзі не тільки джерело розваги.

Однією з основних проблем, на думку Купріянова, залишається також дуже висока націнка на книжкову продукцію в регіональних магазинах, яка досягає 150-200%. Олег Рубцов в новому Пензенському магазині «Впєрєпльотє» утримує націнку на рівні 50-60%. За його словами, магазин, що відкрився на початку квітня, до середини червня вже вдалося вивести на рівень рентабельності. Що дарує надію.

ПроБукс