Почитав у бібліотеці – купив у книгарні. У США дослідили роль бібліотек у просуванні книжок на ринку

Американське видання Library Journal за підтримки сервісу моніторингу Боукер PubTrack провело дослідження, з’ясовуючи звички користувачів бібліотечних установ. Між іншим, фахівці цікавилися тим, як між собою співвідносяться практика читання книг, взятих напрокат, і подальша покупка книжкової продукції – як у друкованому, так і в цифровому форматах. В опитуваннях брали участь близько 2500 респондентів, які користуються послугами бібліотек США.

За визнанням редакторів журналу, результати здивували їх самих: як виявилося, більше половини всіх опитаних купували книги авторів, з творами яких вони ознайомилися завдяки бібліотечним сервісам. Що стосується активних користувачів бібліотек, які вдаються до послуг цих установ як мінімум раз на тиждень (таких виявилося близько 20% від загального числа респондентів), то серед них дві третини купували книги вже відомих їм авторів, а 40% заявили, що віддавали перевагу саме тим виданням, які брали в оренду.

Головний редактор Library Journal Ребекка Міллер (Rebecca Miller) заявила журналу Publishers Weekly, що отримані дані спростовують міф про те, що традиційна закупівля книг бібліотеками призводить до скорочення реальних продажів. Навпаки, ці установи є важливими партнерами учасників книжкової індустрії на мінливому – в першу чергу через поширення електронного контенту – ринку. Останнім часом серед видавців почастішали розмови про доцільність сервісу бібліотечної оренди е-книг. Три з найбільших учасників ринку США – Hachette, Macmillan і Саймон & Шустер цю послугу до цих пір не підтримують, а HarperСollins до загального незадоволення з весни обмежує термін використання свого контенту в бібліотеках. За допомогою нового циклу досліджень бібліотекарі розраховують домогтися більшої лояльності.