У США книги для підлітків читають дорослі

 Журнал Publishers Weekly коротко висвітлив підсумки конференції, що відбулася минулого тижня в Нью-Йорку і була присвячена тенденціям книговидання для дітей в цифрову епоху. Зокрема, наведені результати чергового дослідження читацьких звичок дитячої аудиторії, організованого сервісом Bowker за замовленням ряду лідерів видавничого ринку США. З’ясувалася цікава особливість, що стосується сегмента книг для “юних дорослих”: більше половини (55%) читачів літератури, призначеної підліткам 12-17 років, насправді є дорослими старше 18 років. 28% від продажів книг в цьому сегменті припали на покупців від 30 до 44 років, при цьому 78% від загального числа дорослих не побоялися зізнатися в тому, що купували книги для себе.

Таким чином, підтвердився давній здогад про те, що бум літератури для “юних дорослих” поширився далеко за межі свого рідного сегмента. Численні клуби дорослих шанувальників саги “Сутінки” Стефані Майєр успішно функціонують понині, коли продажі бестселерів пішли на спад. Тепер з’ясувалося, що 30% дорослих респондентів, що беруть участь в опитуваннях, читали книги трилогії “Голодні ігри”, а різноманітності смаків решти 70% можна тільки подивуватися – загалом були названі понад 220 найменувань книг із сегмента! За словами віце-президента Bowker Келлі Галлахер (Kelly Gallagher), той факт, що тенденція настільки поширена, та ідеться не тільки про окремі, особливо розкручені книги, став головним сюрпризом і для аналітиків.

Що стосується власне дитячої літератури, то фахівці на конференції також відзначили ще один важливий момент: у якості основного каналу розповсюдження все більшу популярність завойовують онлайн-ритейлери, однак покупці як і раніше приходять туди вже за конкретною книгою. Основним каналом отримання свіжої інформації про дитячу літературу залишається усна рекомендація – якщо вірити даним дослідження Codex Group, проведеного в грудні 2012 року, 81% покупців дитячої літератури дізналися про книги саме таким чином, 28% – від педагогів та бібліотекарів, 23% – від власних дітей, 20% – в традиційному магазині.

Pro-books