Телепрограма про читання зібрала $5 мільйонів пожертвувань

rrКампанія з метою перенести популярну телепередачу «Веселка читання» в Інтернет увійшла до п’ятірки топ-проектів Kickstarter за обсягом фінансування.

У травні 2014 на порталі краудфандингу Kickstarter з’явилася прохання актора Левара Бартона зібрати $1 мільйон на «перенесення в Інтернет» популярної телепрограми «Веселка читання» («Reading Rainbow»), яка проіснувала на телеекранах з 1983 по 2006 роки. Своє прохання колишній ведучий цієї телепрограми пояснив падінням рівня грамотності в США і необхідністю достукатися до дітей на тих платформах, які найбільше серед них популярні. «Чверть дітей у США зростуть неписьменними, – йшлося в оголошенні на Kickstarter. – Дослідження довели, що діти, які не вміють читати до четвертого класу, в чотири рази частіше не закінчують школу. У 2011 році Америка була єдиною країною з ринковою економікою, нинішнє покоління якої було менш освіченим, ніж попереднє».

«Веселка читання» була однією з найбільш популярних дитячих передач на американському телебаченні: вона протрималася на телеекранах 23 сезони. Після закриття програми у 2006 році Левар Бартон викупив на неї авторські права, заснувавши бренд RRMEDIAKIDZ. У 2012 році на підставі архіву телепередач були створені додатки «Reading Rainbow» для iOS і Android. Однак, за словами Левар Бартона, «щоб дійти до кожної дитини, нам потрібно бути всюди: в Інтернеті, на мобільних пристроях, ігрових приставках і телевізорах з виходом в Інтернет».

Необхідний $1 мільйон, який був потрібен, щоб розмістити всі випуски телепередачі у вигляді спеціального освітнього додатку в Інтернеті, був зібраний за один день. У зв’язку з чим Левар Бартон і команда, яка підготувала заявку на Kickstarter, оголосили, що у разі фінансування розміром в $5 мільйонів вони адаптують «Веселку читання» для мобільних пристроїв, ігрових приставок і пристроїв Інтернет-телебачення, таких як Apple TV. Крім того, більш 7500 класів по всьому США отримають безкоштовну підписку на програми. В результаті до кінця кампанії було зібрано $5,4 мільйона.

Однією з причин популярності кампанії на підтримку «Веселки читання» стало те, що дарувальники отримували натомість не тільки звичайні майки або ручки з емблемою шоу, але і можливість брати участь у зустрічах зі знаменитими акторами і навіть повечеряти при свічках з самим Леваром Бартоном, відомим, в тому числі, завдяки серіалу «Стар Трек». Кампанія поставила рекорд за кількістю людей, які зробили пожертву: їх було понад 100 тисяч.

Тим часом, авторитетний журнал The New Yorker ставить під сумнів ефективність «Веселки читання» у боротьбі з неписьменністю. «Кампанія на Kickstarter, незважаючи на всю її риторику про повернення старої доброї «Веселки читання», насправді прагне поліпшити вже існуюче мобільний додаток, додавши в нього більше книг, відео та інших матеріалів… Але чи допоможе це додаток підвищити рівень грамотності у дітей? Навчити читання не так просто, як здається. Навіть з використанням нових технологій». Газета The Washington Post також засумнівалася в благих намірах організаторів кампанії. «Краудфандинг теоретично повинен підтримувати благодійні організації, стартапи, незалежних художників, малий бізнес та інші проекти, які насправді потребують фінансової підтримки мас, щоб мати успіх. Не можна, щоб цей ресурс захоплювали компанії, що прагнуть до наживи, і приватні інвестори… а саме цим є відродження «Веселки читання», незважаючи на всю харизму Бартона», – пише Кейтлін Девей.

Pro-books