Україна will rock you

Євтушенко Олександр. Україна IN ROCK: статті та есеї. – К.: Грані-Т, 2011. – 240 с. (Серія «De profundis»)

Якщо ви один з тих, хто, почувши словосполучення «український рок», ледве може назвати декілька химерних назв вітчизняних гуртів, наспівати одну-дві композиції «Океану Ельзи» та згадати кілька кліпів гурту «Скай», що бачили одним оком по телевізору, не поспішайте відмовлятися від прочитання захопливих історій від Олександра  Євтушенка про вітчизняну рок-культуру. Та навіть, якщо ви один із тих, хто може похизуватись неабиякими знаннями у сфері української рок-індустрії, ви знайдете у цьому виданні для себе чимало нових пікантних подробиць із життя вітчизняної рок-музики від, так би мовити, очевидця подій.

Автор «України ІN ROCK» Олександр Євтушенко – легендарний  музичний критик, який популяризує знання про український музичний «неформат» на теренах інтернету, сторінках друкованих періодичних виданнях та радіопросторі, видав у світ чергове видання про історію українського року. За жанром та за тематикою видання незвичне і нове для нашого читача – збірка есеїв про музику та шоу-біз.

Написані у легкій для сприйняття формі есеї, що скоріше нагадують популярну публіцистику, де кожна стаття розкриває окремий напрям вітчизняної рок-музики – метал, панк-рок, поп-рок-мейнстрім, фольк-рок, готику, співану поезію, хіп-хоп, – заволодіють вашою увагою одразу. Кулуарні подробиці та відомі у музичних колах байки, власні враження автора та компетентна оцінка процесів, що відбулися у формуванні української рок-музики за останній час, – все це ви знайдете на сторінках «України IN ROCK».

Крім того, що книга насичена цікавим для широкого кола читачів фактичним матеріалом про історію як досі існуючих, так і всіма забутих гуртів з андеграунду, про перлини серед музичних альбомів та хроніки рок-фестивалів, це видання цікаве своєю ідейністю.

Автор хоче привернути увагу до проблеми розвитку української рок-музики. Скрутне становище, у якому опинився альтернативний музичний світ через політичну нестабільність на початку 90-х, не завадило йому встояти та навіть боротися за право на існування. Автор із захватом, проте трохи ностальгічно описує відчайдушні спроби рок-виконавців та невеличких рекордингових компаній створювати якісний концептуальний продукт, що, до речі, їм і вдавалося робити тривалий час. Однак сьогодні, зазначає автор, ситуація кардинально змінилась – підтримка з боку держави відсутня, рекордингові компанії не зацікавлені у розкрутці «неформату», а публіка потроху втрачає інтерес до якісного музичного продукту і, як то кажуть, «попсовіє». Тому «Україна IN ROCK» не просто цікаве для розширення свого музичного кругозору видання, але й привід задуматися над хитким становищем такого важливого елементу духовного розвитку нації як музика.

Тож Євтушенкові rockові роздуми припадуть до смаку кожному, хто готовий відкрити для себе нове з історії культурного розвитку українського суспільства – з поступу вітчизняної рок-культури. Переконана, що, прочитавши цю книгу, ви щиро закохаєтесь не просто у цю музику, а у специфічну атмосферу, стиль життя, стан душі… Ім’я цьому всьому – «ROCK».

 

Ірина Аніщенко