«Дівчина у павутинні»: легендарний «Міленіум» після Стіґа Ларссона

girl-inДавід Лаґеркранц. Дівчина у павутинні: роман — Харків: КСД, 2016. — 432 с.


Хто володіє інформацією — той володіє світом. Хто здатен впливати на кіберпростір та кібербезпеку — той становить загрозу для людства. Чергове підтвердження цьому можемо прочитати в романі шведського письменника Давіда Лаґеркранца «Дівчина у павутинні», який є продовженням популярної трилогії Стіґа Ларссона «Міленіум».

На початку історії талановитий програміст Франс Балдер повертається зі Сполучених Штатів додому, до Швеції, аби відновити опіку над своїм сином-аутистом. Чоловік бажає змінити своє й синове життя, стати нормальним батьком, але з собою Франс привіз і деякі небезпечні таємниці. У цей час Мікаел Блумквіст, геніальний репортер і журналіст опиняється під загрозою звільнення з журналу «Міленіум», де працював довгий час, а сам журнал можуть закрити. Балдер збирається передати журналістові інформацію, яка компрометує певні бізнесові кола Силіконової долини й може повернути Блумквістові колишню славу, але його план не вдався. Усі ці події змушують Мікаеля Блумквіста пригадати свою давню знайому — відлюдькувату гакерку Лісбет Саландер.

У пролозі роману зазначається, що ця історія починається зі звичайного дивного сну, який змушує Лісбет Саландер удосвіта прокинутись і розпочати «полювання» в інтернеті, очевидно, на дуже цікаву інформацію. Масла у вогонь доливає і ще більше інтригує невеличка довідка про американське АНБ , яке контролює двадцять мільярдів телефонних розмов і повідомлень у мережі. Колосальні цифри, ніде правди діти. З’являється полегшене задоволення, чуття хоч якоїсь справедливості, коли Лісбет Саландер зламує систему, створену аенбешником Едвіном Нідгемом. Адже справедливо: «Той, хто таємно стежить за народом, урешті сам опиняється під наглядом народу».

Комерційна нажива чи сумлінний професіоналізм — хто з них перемагає у битві за контроль над ЗМІ? В романі порушується й це актуальне для правдолюбних медійників питання на прикладі журналу «Міленіум» та концерну-поглинача «Сернер».

Читайте також: Нездоланний Джек Ричер

Тепер про головних персонажів. Мікаел розлучений, його донька мріє стати письменницею, він має легкі романтичні почуття до Лісбет, зустрічається зі своєю заміжньою начальницею Ерікою. В професійному житті Блумквіст — знавець своєї справи, корифей журналістських розслідувань, авторитетна й харизматична особа в «Міленіумі». Щоправда, на початку роману здається, що ті професійні чесноти вже в минулому, бо Мікаел пише мало й не так добре, як раніше.

Лісбет Саландер виросла в неповній родині. Її так званий батько був деспотичною істотою, котра довела матір Лісбет до каліцтва й будинку для інвалідів, за що донька помстилася своєму любому татусеві… Події дитинства-юності суттєво вплинули на характер дівчини.

«Дівчину у павутинні» почав писати сам Стіґ Ларссон, але не встиг закінчити через раптову смерть. Давід Лаґеркранц з добрим відчуттям стилю Ларссона вміло продовжив і закінчив роман.

Книга буде цікавою, звісно ж, прихильникам серії «Міленіум» та шанувальникам творів штибу «Цифрової фортеці» Дена Брауна.

Юрій Мостовий

Читати також: П’ята частина «Дівчини з татуюванням дракона» вийде у 2017 році

Придбати книжку