Rework. Книга — вбивця бізнес-стереотипів

ReWork

Джейсон Фрайд, Девід Хайнемайєр Хенссон. Rework. Ця книжка змінить ваш погляд на бізнес. — Харків: Книжковий клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2016. — 176 с.


Нині все більше охочих відкрити власну справу. Агентство подій, міні-кав’ярня з найсмачнішими мафінами, магазинчик з хенд-мейд, сайт подорожей і багато-багато іншого. Але все упирається в гроші, бізнес-плани, побоювання та… комплекси під назвою «маленький бізнес».

Цю книгу написали засновники компанії 37 signals, яка займається виготовленням програмного забезпечення саме для маленьких компанії та груп. Нині їхніми продуктами користується понад 3 мільйони людей по всьому світу. Фірма авторів існує з 1999 року. Розпочиналася з трьох працівників і тепер їхня кількість складає аж… 16 — живуть у восьми містах на двох континентах.

Rework— найкращі ліки для тих, хто давно планує свій старт, але просто- напросто боїться. А також для тих, хто вже підприємець, та відчуває — щось іде не так, як хотілось би.

Автори не дотримуються більшості найпопулярніших законів бізнесу і все одно заробляють. І ось деякі їхні поради.

Де вам свербить, там і чухайте. Варто займатись тільки тим, що цікаво. Не модно, прибутково, престижно, а саме цікаво. Оскільки все змінюється, а пристрасть до справи залишається. І наводять приклад Біллі Бавермана, тренера легкоатлетів, який колись вирішив, що його команді потрібні легші бігові кросівки. У своїй майстерні він залив у вафельницю гуму і… так народилася «вафельна підошва» фірми Nike.

Не варто залучати чужі кошти. Ви будете «облизувати» інвестора, а не клієнта. Звикнете до витрачання чужих грошей, втратите контроль над справою. До стартапів автори критично ставляться, бо стартапери намагаються ігнорувати бізнес-реальність.

Вам треба менше, ніж ви думаєте. Спершу можна обійтись без офісу, реклами, секретаря й багатьох інших атрибутів бізнесу. «Знамениті фірми завжди починають у гаражах. І ваша теж так може».

Краще зробити півсправи, але лобзиком, ніж усю, але сокирою. Неможливо робити геть усе добре — не вистачить коштів і сил. Тому варто зосередитись на найбільш важливому.

Тривалі проекти підривають моральний дух. Якщо чекати доки «все буде на найвищому рівні» — бізнес ніколи не розпочнете. «Дайте справі старт, рухайтесь уперед і покажіть якийсь результат — поки ви не втратили мотивацію та наступальний порив». Автори згадують засновників CrateandBarrel, які не стали чекати стильні вітрини для відкриття свого першого магазину. А виставили скрині, у яких їм відправили товар, і згори виклали продукцію.

Відмовляйтесь від годинних нарад — вони токсичні. Все можна вирішити протягом семи хвилин за допомогою Skype.

Відпочивайте! Працеголіки — не герої. Вони просто безтолково використовують робочий час.

Не копіюйте і діліться досвідом! Треба «наповнювати бізнес собою», а не перебувати у постійній конкурентній боротьбі. Не бійтесь навчати можливих конкурентів — вони все одно не зможуть зробити так, як ви.

Не варто все підлаштовувати під постійних клієнтів. Так «відрубаються» шляхи для нових клієнтів. А старі мають «переростати вас».

Цей бестселер (за версією The New York Times, Amazon, Wall Street Journal, The Sunday Times) обіцяє змінити наш погляд на бізнес. І своєї обіцянки дотримується. Одразу виростають крила і хочеться нарешті розпочати власну справу!

Зоя Нікітюк

Придбати книгу