Ряд гуртів, що виступав на сцені першого дня, є самий по собі знаковим для української культури. Сергій Жадан, Михайло Барбара, Ірена Карпа, Юрій Іздрик відомі своєю і літературною, і музичною діяльністю. Злегка вибивається із цього ряду тернопільська група ZSUF, єдина цього дня, яка не мала літераторів у своєму складі — але й вона відзначилась записом спільного альбому з поетом-авангардистом Юрієм Завадським. Літературно-музичне спрямування цього дня (гаслом його стало «Жива культура:Текст & Rock&Roll») підкреслювалося також записами авторського читання українських поетів (із добірки Аудіомузею «Живі голоси»), що транслювалися упродовж дня під пам’ятником Шевченку.
Тернопільська група «ZSUF», що спеціалізується на психоделічній електроніці, глядачів просто шокувала розлогими композиціями з використанням психотропних ритмів, гіпнотичного рокоту діджеріду і заявами на кшталт «Вєрка Сердючка — андроїд». Без соціальної тематики теж не обійшлося: наприклад пісня «Шестисотий Мерседес» , на яку звернули увагу як публіка так і охорона.
Натомість «Qarpa» на сцені більше приділяли увагу гендерній, а не політичій активності, що дивно, з огляду на активну громадську позицію їх фронтвумен Ірени Карпи. Склад групи з часу останнього її приїзду до Львова дещо змінився: замість Андрія Когута за ударну установку (електронну, правда) сіла «Оля Чапкіна, інженер-електрик», як її представила Ірена. Відіграли програму з останнього альбому «& I made a Man» разом зі старими хітами «Киріян», «Sex», «Леді Ду», «Кокаїн»…
Третім виступив проект Михайла Барбари у двох складах: разом з американським гітаристом Раєном Сокашем і польськими музикантами, та разом з чеським бас-гітаристом Йозефом Остржанскі . Виконували переважно ліричні балади на поетичні тексти то Чеслава Мілоша, то Назара Гончара, то Олександра Ірванця. Не обійшлося без «соціальщини» у вигляді пісні «Сержант Пономаренко» і без «Гуцулки Ксені». Проект заграє з етно, кантрі й роком, але зараз ще перебуває в пошуках власного саунду.
Закривав програму літературно-музичного дня колектив DrumТиАтр у складі Юрія Іздрика і Григорія Семенчука, до яких доєдналася ритм-секція «Мертвого Півня»: Олег “Джон” Сук на басу й Олексій Слободян на ударних. Група відіграла драйвовий сет, складений з текстів Іздрика і його ж індастріалового скреготу на гітарі, електронних спецефектів Семенчука і прирокованого супроводу ритм-секції, надавши публіці можливість подуріти. Це був її перший виступ DrumТиАтру на такій великій сцені, але він витримав його цілком успішно. Та й узагалі для всіх колективів цього дня сцена була немалим викликом: серед публіки було немало зайд, які не знали, на що прийшли й розсіювали загальну енергетику.
Фестиваль продовжиться 25 червня етноднем та 26 червня днем джазової й симфонічної музики. Як завжди, «Дзиґа» представить широкій публіці гурти, які нечасто потрапляють на великі сцени, але варті того, продовжуючи розкручувати українські й міжнародні проекти.
Завершиться фестиваль двома днями електронної музики «FаnARTia: Electronic Days». 29 і 30 червня у Львові виступатимуть лідери світової електроніки GOLDIE, KRYPTIC MINDS, ATOMIC HOOLIGAN, а також DJs DERRICK, MAX NRG, GARRY SHUMOFF, BOB ROVSKI, MAX NRG, MC NED та польські ROS ft. LADY KATEE. Вхід на «FаnARTia: Electronic Days» буде платним.
Проект організовують: мистецьке об’єднання МО «Дзиґа», формація «FunkMasters», Мистецька рада «Діалог», ГО «Вірменська 35», ГО «Інститут Актуального Мистецтва», ГО «Форум Видавців», ЛКП «Агенція з підготовки Львова до чемпіонату Європи з футболу 2012».
Світлини Ореста Щура
Текст efandy