Як відзначають британські оглядачі, в цілому ринок демонструє ознаки виходу з кризи. Загальні продажі десяти лідерів ринку склали 31 мільярд євро, в той час як у 2009 і 2008 роках аналогічний показник був нижчим 29,3 мільярда євро – результату, зафіксованого в 2007, тобто передкризовому році. Сукупні продажі найбільших двадцяти видавничих компаній досягли 42 мільярди євро, вперше з 2007 року перевищивши поріг у 40 мільярдів. Майже всі десять найбільших видавців зберегли свої позиції – за винятком Grupo Planeta і McGraw-Hill Education, які знову помінялися місцями. На 9-му і 10-му місцях рейтингу опинилися компанії, які в минулому році знаходилися нижче, однак це сталося тільки тому, що не всі фінансові показники були доступні минулого літа. Вони були розкриті пізніше – порівняти підсумки двох років можна на сайті журналу Publishers Weekly. Суттєво, що тільки два гравці з десяти зафіксували зниження продажів за підсумками минулого року – найбільші універсальні видавці Bertelsmann (власник Random House) і Hachette Livre. Видавці професійної та навчальної літератури перебували в кращій формі, за рахунок чого і відзначено зростання сукупного доходу. 43% від загальних продажів припадає на частку професійної літератури, у той час як універсальній дістався 31%, а навчальній – 26%.
Десятка лідерів світового видавничого ринку:
- Pearson – $8,095 14 млрд (Великобританія)
- Reed Elsevier – $7,147 12 млрд (Великобританія-Нідерланди)
- ThomsonReuters – $5,637 млрд (Канада)
- Wolters Kluwer – $4,718 81 млрд (Нідерланди)
- Bertelsmann – $3,844 32 млрд (Германія)
- Hachette Livre – $2,872 6 млрд (Франція)
- McGraw–Hill Education – $2,433 млрд (США)
- Grupo Planeta – $2,427 08 млрд (Іспанія)
- Cengage Learning– $2,007 млрд (Канада-США)
- Scholastic Corp. – $1,912 млрд (США)
А росіян серед лідерів немає...