Християнський демократичний союз канцлера Ангели Меркель спільно з іншими великими партіями Німеччини пропонують німецьким законодавцям розробити досить сміливий законопроект. Згідно з ним власники сайтів-агрегаторів і пошукових систем зможуть розміщувати на своїх сторінках в мережі контент тільки після сплати роялті його власникам.
Планується стягувати гроші не тільки за використання цілих статей чи їх великих фрагментів, а й за невеликі абзаци і заголовки, які видно користувачам в результатах пошуку і анонсах новин. Новий законопроект повинен бути переданий в Бундестаг уже влітку.
Стягувати роялті та передавати його правовласникам, мабуть, буде якась спеціально уповноважена організація колективного управління авторськими правами. Аналогічна структура стягує і передає авторам гонорари за музичні твори.
Точні суми зборів поки невідомі. Мабуть, вона буде варіюватися в залежності від обсягу тексту, що використовується сайтами-агрегаторами і пошуковими системами. А от термін, протягом якого сайти зможуть публікувати придбаний контент, вже встановлено, – один рік з моменту першої публікації.
Віце-президент зі зв’язків з громадськістю видавництва Axel Springer вже назвав нововведення «зламним моментом в історії авторського права». Більш стримано висловився Матіас Депфнер, директор видавництва Axel Springer: «Спочатку запропоновані заходи не принесуть очікуваних результатів, однак подібні винагороди можуть стати суттєвим джерелом доходів видавництв в середньостроковій і довгостроковій перспективі».
Серед інтернет-компаній ініціатива уряду підтримки не знайшла. Ерік Емерсон Шмідт, голова ради директорів Google, заявив, що нові правила створять додаткові витрати, що приведе до низької окупності веб-проектів і зниження темпів розвитку мережі Інтернет в Німеччині.
Представники багатьох інтернет-компаній вважають, що введення нового законопроекту обмежить свободу слова і обернеться повною плутаниною: незрозуміло, які саме сайти повинні платити за контент, як будуть розподілятися зібрані гроші між правовласниками, чи отримають роялті автори. Німецькі законотворці обіцяють продумати всі нюанси.
Подібні законопроекти обговорюються і впроваджуються і в інших країнах: наприклад, нещодавно The New York Times спільно з іншими американськими видавництвами створили систему NewsRight, яка автоматично відслідковує нелегальне використання газетних статей в мережі.
Это приведёт к тому, что поисковики введут фильтр на определённые материалы, и не будут выдавать по ним запросы. Пострадают от законопроэкта сами издатели и авторы - их произведения станут неизвестны общественности. Хороший закон. Тот кто любит авторское право - останется без бесплатного пиара, и продажи любителей авторского упадут. Тонкий способ покарать их. :)