Як повідомляє газета The Asahi Schimbun, Міністерство фінансів Японії має намір ввести споживчий податок (місцевий варіант ПДВ) для зарубіжних компаній, що займаються книготоргівлею в е-форматі на території країни. За допомогою цієї поправки в законодавство чиновники сподіваються усунути конкурентну перевагу, яким користуються іноземці перед японськими торговцями. Останні обкладаються споживчим податком, і, як побоюється влада, можуть до того ж скористатися можливістю вислизнути від виплат, змінивши місце реєстрації. За словами представників міністерства, прийняті в кінці 1980-х років закони про податки сьогодні гостро потребують доопрацювання у зв’язку з найширшим розповсюдженням онлайн-торгівлі і посиленням конкуренції. Навесні розпочала роботу об’єднана платформа під назвою Shuppan Digital Kikou (Digital Publishing Mechanism) – за участю понад 180 гравців видавничого ринку Японії та за підтримки уряду.
Є й конкретний привід поспішити: найбільший світовий книжковий онлайн-ритейлер Amazon активно опрацьовує варіанти виходу на японський ринок електронних книг. В самому кінці минулого року з’ясувалося, що старт місцевого підрозділу Kindle Store на час відкладений через «незговірливість» місцевих видавців, які намагаються домогтися вигідних умов співпраці, проте переговори нині тривають. Amazon.com торгує в Японії музикою і програмним забезпеченням та податки при цьому також не платить, чи буде вводитися збір і з цієї продукції – невідомо. Компанія Apple в країні представлена місцевим підрозділом, добровільно виплачує податок з онлайн-продажів.
Експертна група почне досліджувати передумови і можливі наслідки введення поправок вже цього літа, але до прийняття закону справа дійде не раніше ніж через рік.