У прокат виходить нова екранізація фільму жахів «Керрі» Стівена Кінга, яка виявилась не страшною

*

Актриса  Хлоя Грейс Моретц знялася в новій екранізації знаменитого роману Стівена Кінга «Керрі», яку російські прокатники випускають на екрани під назвою «Телекінез». Сюжет «Керрі» «телекінез» відомий, мабуть, практично кожному. Головна героїня – сором’язлива дівчинка-підліток, вирощена релігійної і суворою матір’ю-одиначкою (у новій екранізації її грає Джуліанна Мур). Незадовго до випускного Керрі дізнається дві шокуючі речі: по-перше, вона вміє рухати предмети силою думки, по-друге, у неї, виявляється, може трапитися менструація. Останній факт шокує дівчинку (мати, яка вважає секс і все з ним пов’язане абсолютним злом, навіть і не подумала розповісти доньці, що таке місячні), що в свою чергу неймовірно веселить її однокласниць – Кріс (Портия Даблдей), сама злісна з них, навіть записує ролик з переляканої Керрі на свій смартфон, а потім розміщує відео на YouTube.

 

Вчителі поведінку Кріс не схвалюють, і в результаті їй забороняють йти на випускний. Сама вона вважає, що у трагедії винна Керрі, і планує помсту. Але Керрі, нагадаємо, володіє телекінетичними здібностями, так що незабаром по екрану починають літати ножі, автомобілі, тіла та інші предмети. Багато учасників подій вмирають. Нова екранізація роману Кінга, постановкою якої займалася Кімберлі Пірс («Хлопці не плачуть»), вийшла у всіх сенсах не страшною. Якщо говорити про загальний рівень картини, то це багато в чому заслуга не режисера, а виконавиць головних ролей – Мур і Моретц. Перша, як завжди, чудова, друга досить переконлива, щоб її персонаж викликав співчуття. Одна  проблема хіба що в тому, що Кері – начебто дівчина непоказна. Моретц ж яка завгодно, але не непоказна, причому абсолютно неважливо, чи використовує вона косметику і що на неї натягнуто – рожеве вечірнє плаття або мішкоподібне лахміття.

 

Ще причина у тому, що екранізація є не страшною, бо злякатися при її перегляді у вас навряд чи вийде. Так, Кріс і її бойфренд вбивають свиню, а головна героїня літає верхи на ліжку і вбиває людей гострими предметами. Але кривдники Керрі (і Кріс в першу чергу) у фільмі показані такими неприємними, що їх все одно не шкода. Так що, в цілому, у Пірс вийшов не фільм жахів, а підліткова драма про образу і помсту. Може, це й на краще: творці сучасних проектів нерідко відчувають схильність до зайвого натуралізму – а від фільму, за мотивами класичної книги Кінга, такого, мабуть, не хотілося б.

 

Інше питання: чого не вистачає для  не страшності «Телекінезу», щоб стрічка Пірса  стала гідним конкурентом екранізації «Керрі», знятої Брайаном де Пальма в 1976 році. Фільм де Пальми, в якому головну героїню зіграла Сіссі Спейсек, був (і залишається) більш страшним і потужним. І Спейсек, і Пайпер Лорі, яка зіграла в картині 37-річної давності мати Керрі, висувалися на «Оскари», правда, нагород не отримала. Стрічку і досі згадують з повагою та періодично переглядають, причому далеко не тільки шанувальники фільмів жахів. Пірс точно знімала свою картину з оглядкою на де Пальму. Вона, звичайно, зробила поправку на смартфони і YouTube, але таких ознак сучасності в «Телекінезі» не так-то багато. Так чи інакше, на фоні роботи де Пальми нова екранізація здається не важливою.

 

Втім, вихід «Телекінезу» може мати побічний позитивний ефект. У сучасній Росії знайдеться чимало батьків-пуритан, які вважають, що їх дітям статеве просвітництво абсолютно ні до чого. Мама і татко, які турбуються, що їх дочки виростуть і стануть в нахабними і розпущеними дівиць, таких як Кріс, можна зрозуміти; от тільки навряд чи тут справа в пробудженні сексуальності, скоріше – у вихованні.Проте можна  стверджувати, що проблема у матері героїні, що не проводила з донькою лекцію, про перебудову організму з дитячого до жіночого, яка дізнається  за місяць до випускного, що таке менструація. Якщо життя Керрі та її батьків псує не  “Телекінез”, то щось у її характері.

 

Lenta.ru