Створено Об’єднану раду для експертизи підручників

*

Громадською експертизою навчальних посібників перед включенням їх до Федерального перелік буде займатися нова громадська організація, угоду про створення якої було нещодавно підписана. Відповідно з новим порядком формування федерального переліку підручників , який набрав чинності з 12 листопада нинішнього року, була введена громадська експертиза навчальних посібників для шкіл, правила якої раніше затвердили на засіданні палати «Освітнє середовище» Російського книжкового союзу.

 

Також при РКС була сформована рада з експертизи підручників, в який включили громадських діячів, вчених, філологів, і який згодом дещо змінив склад: завдяки угоді, підписаній 15 листопада, громадською експертизою займеться Об’єднана рада. За його роботу буде відповідати не тільки РКС, але також Громадська палата РФ (ОФ), Російське історичне товариство (РІО) і Російська бібліотечна асоціація (РБА). Під час церемонії підписання угоди, представники відомств підкреслили, що остаточне рішення про включення підручника до Федерального списку буде приймати Міносвіти та науки.

 

У компетенцію Об’єднаної ради входитиме моніторинг затребуваності підручників; проведення експертизи проектів нормативних правових актів, що розробляються освіти та науки Росії з реалізації державної політики у сфері освіти; аналіз звернення громадян з питань якості навчальної літератури, а також підготовка рекомендацій з удосконалення якості підручників. Підкреслюється, що робота Ради буде відкритою: сторони обіцяють проводити постійні дослідження громадської думки про прийнятих стратегічних рішеннях у сфері навчальної літератури. За заявою секретаря Громадської палати Євгена Велихова, в діяльності Ради може взяти участь практично будь-який громадянин країни: «Критерій відбору кандидатів буде дуже простий – готовність до роботи».

 

Член ради директорів видавництва «Просвещение» Дмитро Іванов вважає появу громадської експертизи корисним для навчальної літератури, передає «Комерсант». «Це дуже розумна і правильна річ, коли громадянське суспільство включається, зокрема, в оцінку підручників. Додаткова процедура якщо чим і ускладнить роботу видавців, то виключно в тих ситуаціях, коли видавництва плутають Північний полюс з Південним », – вважає Іванов. А в іншому, зазначає видавець, від нововведення залишаться у виграші  видавництва,  учні й вчителі.