X
    Categories: Здібні булочки

ГРИМАСИ МАРКЕТИНГУ

Відомий американський автовиробник свого часу спробував просунути на ринок Латинської Америки свою нову модель Chevrolet Nova. Але ніхто не хотів купувати нове чудове авто. Дорого? Ні. Конкуренція? Невелика. У чім справа? Довго марудилися американські маркетологи та рекламісти, допоки їм не відкрили очі – No va іспанською означає всього-навсього “не рухається”. Отак назва впливає на продаж продукту.
І хоч українці не настільки капризні щодо назв, як іспанці (назва машини “Шкода” зокрема не шкодить продажам), але я все одно закляк, побачивши у електронному листі з Дніпропетровська етикетку з місцевого супермаркету.
Подивіться самі й скажіть – ви би стали купувати такий товар?

Володимир Пилипенко, який прислав це фото, стверджує, що всередині пакунку містилися мандарини. Звичайно, йому видніше, але мені здається, він жартує зі старого Кумле – пішов тайкома до секс-шопу, купив там сувенір, а мені відправив етикетку. На честь 1 квітня. Вдалий жарт. А може, це адміністрація супермаркету у такий спосіб привітала своїх клієнтів і з Днем сміху? Ще й знизу написала догори ногами “Ми завжди вам раді” (переклад мій). Щоб ми здогадалися, що це жарт. Самі посудіть, колись крейдою мастили спину і вважали це смішним, а тепер часи настали розкуті, скрізь свобода, в тому числі свобода від читання етикеток на власних товарах. Пам’ятаю, колись теж купував фрукти, і на касі виявився невірний штрих-код, то бігали по начальство, по програмістів та охоронців. А коли штрих-код правильний, яка різниця, що там продається: мандарини цілком, а чи тільки перша їхня половина?
Отже, як ви човен назвете, так у нім попливете, – а переформулювавши мовою маркетингу: як товар ви назвете, так його і продасте. От, наприклад, Видавництво Європейського університету видало книжку під назвою “Злочини проти життя. Навчальний посібник”. Як гадаєте, буде така книжка користуватися підвищеним попитом? Безперечно. Залишається тільки запитати – у яких навчальних закладах навчатимуть за таким посібником? Мабуть, у військових та правоохоронних – бо те, що у нашому цивільному житті вважається злочином проти життя, у них – буденна праця, або навіть героїзм. Ви помічали закономірність: чим більше людей убив той чи інший діяч, тим вищий пам’ятник йому споруджено? Тепер, за допомогою нового посібника ми з вами маємо шанс прилучитися до когорти великих.
А я пропоную написати новий підручник “Злочини проти мови”. Навіть краще, щоб це був не підручник, а стаття Кримінального кодексу. І покарання одне – вивчити напам’ять те, що ти сам написав та промовляти по п’ятдесят разів на ніч. Гадаю, деяким діячам довелося б не спати всю ніч – поки повториш усе, що наговорив удень…
Може, тоді зрозуміють, що краще один раз перечитати до оприлюднення свого опусу, ніж п’ятдесят – після.
Слово, чому ти не тверде, як криця?

Залишаюся щиро ваш,
Троль Кумле

Троль Кумле

oператор :