«Переможець» Джека Велча. Посібник для тих, хто хоче стати ідеальним керівником

Грамотне управління людьми — запорука успішного розвитку будь-якої організації. Однак в наших реаліях все тільки починає налаштовуватися на новий лад. Нам необхідно вивчати досвід успішних компаній та впроваджувати нововведення в українському бізнес-просторі. Книга «Переможець» Джека Велча є чудовою можливістю це зробити.

Переможець. Усе, що ви хотіли знати про роботу керівника, але боялися запитати / пер. з англ. Тетяна Заволоко. — К. : Наш формат, 2017. — 264 с.


Хто такий Джек?

Важко знайти людину, яка б могла вам розповісти більше, ніж Джек. Пропрацювавши 41 рік у «Дженерал Електрик» (19 з яких на посаді генерального директора) він отримав величезний досвід управління. Саме в період його головування вартість акцій концерну зросла у тридцять разів, а це найкращий доказ ефективного керівництва.
Автор книги переконаний, що справжні переможці це дещо більше ніж просто вроджений набір якостей. Керівник не може лише надихати, він мусить бути проекцією того, яким хоче бачити своє оточення. Тому книга дає конкретні поради про те, як створити середовище, у якому всі його члени будуть отримувати задоволення від робочого процесу, адже людина працює третину свого дорослого життя, і дуже сумно, коли робота перетворюється на каторгу.

Менше говорити — більше працювати

У книзі описано різноманітні бізнес-проблеми та підходи, які допомагають їх розв’язати. Її цінність, безперечно, полягає в тому, що ви можете застосувати всі поради на практиці. Кожну з них автор супроводжує реальними історіями з життя. На основі власного досвіду він виробив архетип ідеального керівника.

Основна ідея книги полягає у тому, що жодні наукові теорії та стратегії не матимуть сенсу, якщо ви не захоплені своєю роботою, кредо автора — говорити менше, працювати більше.

Керувати — нелегко

Тут ви знайдете інструкції, як правильно наймати персонал, адже саме це є основним моментом у побудові команди. Ви повинні оточити себе людьми, які є розумнішими за вас, бо лише в їх колі зможете отримати слушні зауваження та зрозуміти, що насправді відбувається навколо. Робота — це не найкраще місце для демонстрації інтелектуальної переваги над колегами. Керівник не має бути найрозумнішим, його справа лише організувати все навколо. Лише так ви зможете отримувати достовірну інформацію, розуміти об’єктивний стан речей та приймати правильні рішення.

Це одна із причин, чому відділ кадрів повинен бути найважливішим елементом у компанії. Їх внесок важко оцінити за конкретними критеріями. Але саме вони займаються створенням атмосфери робочого процесу, допомагають людям ставати командними гравцями та втілюють основні цінності та корпоративні концепції.

Хибною є думка про те, що робота керівника не складна. Справжній лідер повинен завжди говорити правду, навіть якщо це жорстоко. Його обов’язок приймати остаточні рішення, попри те, що вони можуть бути не популярними. Завжди знайдуться люди, які будуть його недолюблювати та критикувати. Проте боротьба за успіх є жорстокою, і керівник повинен бути таким же.

Система 20-70-10

Так, це справді жахливо звільняти людей, але куди гірше робити це після того, як всі колеги приязно посміхались і соромились сказати, що щось не так. Найперше завдання боса — стимулювати тих, хто активно працює і карати тих, у кого це не виходить. Саме тому автор є прихильником системи 20-70-10, де працівників розподіляють відповідно до їхніх здобутків за певними категоріями. Перші 20% отримують підвищення і дивіденди. 70% мають постійний стимул до самовдосконалення, а останніх 10% звільняють.

Незважаючи на те, що ця система має багато мінусів, вона дає найслабшим членам колективу усвідомлення того, що вони роблять щось не правильно. Зазвичай такі працівники або починають змінювати свій підхід до виконання завдань, або розуміють, що вони не на своєму місці, і обирають інший шлях для розвитку.

Для впровадження цієї системи Джек рекомендує розробити методику оцінювання працівників. Вона повинна бути максимально прозорою та зрозумілою, ґрунтуватися на продуктивності кожного члена команди та бути орієнтованою на професійний розвиток. Іноді навіть найкращі працівники повинні піти. З часом вони можуть почати «кам’яніти», накопичуючи невдоволення, а воно є дуже заразною штукою в робочому середовищі.

Однією із найважливіших рис лідера є здатність до постійних змін. Адже зміни — це єдиний спосіб вижити у сучасному динамічному суспільстві. Навіть кризи та провали можна повернути на свою користь, якщо знаєш, чого насправді прагнеш. Кожен розділ книги — це аналіз певної проблеми, автор розподіляє все за пунктами, перетворюючи свою книгу на таку собі інструкцію з використання.

Робота мрії

Остання частина присвячена праці. Зокрема — як знайти роботу своєї мрії та активно просуватися кар’єрними сходами. При пошуку роботи необхідно зважати на декілька факторів, які визначають, чи ви будете почуватися як у своїй тарілці. Ви повинні вподобати своїх майбутніх колег та мати поле для розвитку.

Кожна робота може як зруйнувати всі попередні здобутки, так і дати поштовх для відкриття нових кордонів, оскільки найголовніше — це ваш особистісний розвиток і досвід. Ви можете бути випускником престижного вишу, працювати на величезну компанію, однак все це не матиме значення, якщо ви не здобуваєте новий досвід, не відкриваєте в собі таланти та не розвиваєте навичок.

Тому автор рекомендує не боятися нових викликів. Навіть якщо робота вимагає вміння того, чим ви ніколи раніше не займалися, це прекрасна можливість навчитися чомусь, змінити себе. А будь-які зміни означають, що ви на правильному шляху.