Річадр Флоріда «Homo creativus. Як новий клас завойовує світ»

Упродовж останніх років все популярнішими стають «креативні професії»: дизайнери, блогери, художники, письменники, актори… В економіці така тенденція навіть отримала свою назву — Креативний клас. Цю нову соціальну ланку й описує американський вчений Річадр Флоріда.

Книга «Homo creativus. Як новий клас завойовує світ» є другим виданням дослідника Креативного класу, доповнене новими фактами та аналізом, та буде цікаве як представникам креативних професій, так й усім, кому цікаві тенденції сучасного суспільства.

Креативний клас можна визначити за сферами зайнятості, пов’язаними із створенням нових форм та продукуванням ідей. Сюди можна віднести не лише акторів, дизайнерів, архітекторів, але й «лідерів думок», науковців, інженерів та навіть сферу розваг. Загалом це люди, яким у своїй роботі постійно доводиться розв’язувати нестандартні задачі, аналізувати обставини та ризики, пропонувати нові шляхи розвитку.

Створювати та поширювати нове — головна функція Креативного класу

Цікавим фактом є те, що не менше 60% представників Креативного класу мають вищу освіту. Саме цей клас заробляє у середньому вдвічі більше, ніж інші. Це свідчить про те, що креативна сфера активно розвивається та вже скоро стане однією із пріоритетних у світі.

Що привело до такого вибуху креативності?

Довгий час пріоритетом усіх великих компаній був технічний розвиток: виробництво максимально автоматизовувалося, людський ресурс замінювався машинами. Проте навіть найдосконаліша техніка виконує обмежену кількість завдань, натомість людська креативність є безмежною і допомагає щоразу вдосконалювати роботу.
Переломним моментом стала криза 2008 року, яка змінила світову економіку та принесла нові принципи роботи. Люди стають джерелом креативності — головним ресурсом нової епохи.

Креативний клас приносить нові принципи не лише у роботу, але й у повсякденне життя. Його представники сповідують нові цінності: самовираження, індивідуальність, свободу вибору, мобільність, які стають все більш близькими для молоді.

1. Мобільність

Представники Креативного класу з легкістю змінюють роботу. Пріоритетними у виборі є бажання отримувати задоволення від того, що робиш, та бути залученим до усього процесу — від розробки ідеї до її реалізації.

Із такою ж легкістю Homo creativus змінюють місце проживання, часто зосереджуючись у окремих районах міста. Саме такі «креативні квартали» стають одними із найпривабливіших для інвесторів та компаній.

2. Гнучкість

Саме ця вимога є однією із найголовніших умов праці. Новий клас надає перевагу гнучкому робочому графікові, фрілансу та змозі паралельно працювати над кількома проектами.

3. Самоосвіта

Креативні працівники вкладають величезну кількість часу та грошей у свій професійний розвиток. Зазвичай вони здобувають знання у певній галузі, а потім — освіту, що допомагає змінити кар’єрний шлях. Потреба постійно вдосконалювати свої навички виникає тому, що креативна сфера зараз активно розвивається. Тож для того, щоб бути якісним фахівцем, потрібно бачити тренди і швидко вчитися.

4. «Нове» робоче місце

Представники творчих професій вирізняються і своїм робочим місцем — це просторі та сучасні офісні приміщення, студії та хаби без дрес-коду. Місця, що максимально надихають на роботу та креативний підхід. Часто місцем роботи для креативного класу є власна домівка, де вони працюють як фрілансери.

5. Дозвілля як робота

Через те, що робота нового класу пов’язана із творчістю та не обмежена стандартним робочим графіком, межі між дозвіллям і роботою стираються. Працівники креативного класу постійно перебувають у пошуку нових рішень та ідей, а саме дозвілля стає для них одним із способів отримати новий досвід та знання, які можуть знадобитися у роботі.

6. Соціальна залученість та активне дозвілля

Представники креативних професій часто долучаються до роботи над соціальними чи громадськими проектами, а також полюбляють активне дозвілля. Адже саме відкритість до світу стимулює їх та дарує нові ідеї. Цікаво, що згідно статистики, яку наводить автор, саме Креативний клас становить більшу частину людей у США, які відвідують спортзал.

7. Зацікавленість вуличною культурою

Представники Креативного класу любить справжню вуличну культуру — затишні кав’ярні, вуличну музику, камерні зустрічі та маленькі галереї. Ці простори стають для них місцями, що надихають.

Надихає на зміни Креативний мейнстрім і ціле суспільство: все менше людей сьогодні прагнуть «робити усе, як годиться» — здобувати освіту, просуватися вверх кар’єрними сходами, створювати сім’ю. І все більше — готові вивчати нове, змінювати свою роботу та зацікавлення, місце проживання, надихати на нові звершення себе та цілий світ.

Придбати книгу