ХОДІННЯ В НАРОД
Також ми неодмінно відвідаємо виставу за нашою повістю «Ваш вихід» київського театру «РАЙДО». До речі, ми були на прем’єрі – нам дуже сподобалося! І вас запрошуємо!
Інформацію про існування цього книжкового ярмарку ми знайшли в інтернеті. Плануємо також взяти участь у Львівському форумі видавців та Книжковому Арсеналі.
Ми вважаємо, що досягли своєї мети. Спочатку люди насторожено ставилися до наших круглих столів, але поступово нам вдалося зацікавити багатьох, і навіть представники книгарень підходили і залишали свої координати, щоб можна було якось організувати продаж наших книг.
Якби ми знали, що тут можна і продавати книжки, то підготувались би до цього. Поки що ми свої книжки лише роздаємо. Людству вже набрид матеріалізм, люди потребують духовності. Тому наші книжки користуються попитом.
Оксана Капранова, майстриня з гарбузового друку: Враження від ярмарку дуже позитивні. Було багато дітей, тому було дуже весело – особливо на моєму майстер-класі! Взагалі на ярмарку весь час щось відбувалося, тому завжди можна було кудись піти, щось подивитися…
Ольга Верменич, художник, каліграф: Усі актори, яких питають під час інтерв’ю: «Як Вам наше місто?», знизують плечима і відповідають: «Я бачив лише хол готелю». На жаль, вражень у мене не так багато, бо майже весь час я проводила на майданчику «Майстер-кляса». Також у рамках ярмарку відбувся фестиваль шрифту, каліграфії та книжкового мистецтва «Манускриптум». Якщо ви бачили, ми, група каліграфів, під час авторського читання писали щойно почуті тексти та свої враження від них каліграфічними літерами.
Загальне враження – багато молоді, яка прийшла на ярмарок, аби узяти автограф у улюбленого письменника чи відвідати якийсь із численних заходів. Мені здається, що більшість людей приходить сюди навіть не за книжками – бо книжки можна знайти і в інтернеті, і на Петрівці – а саме заходи «Медвіна» привертають увагу відвідувачів. Це і творчі зустрічі, і кухня, і спілкування з письменниками під час автограф-сесій…
Експоненти майже ті самі. І видавничі плани не настільки великі, щоб до кожного ярмарку видавати нові книжки – для цього треба мати великі кошти, а коли їх небагацько, то треба продати те, що вже навидавали… Через те не можу сказати, що багато новинок. Так, вони є! Вони анонсуються, як і зустрічі з авторами та видавцями. З новинок, які я запам’ятала – нові книги Ліни Костенко, Лади Лузіної та Світлани Балагули.
Цей ярмарок відрізняється від попередніх тим, що тут з’явились іграшки – шиті, мотані, плетені… Може, вони й раніше були, а я їх просто не помічала? В будь-якому разі поєднання книжок з іграшками – ще одна дуже вдала ідея організаторів!
Цей ярмарок – одна зі складових частин боротьби за розширення української мови у нашій державі. Мета, яку ми перед собою ставимо, з року в рік організовуючи «Книжковий світ», з одного боку – просвітницька (особливо коли йдеться про книги для дітей), а з другого – коли нема ринку для книговиробництва (мала кількість книгарень тощо), то треба ж просувати цю книгу! А по-третє, для того, щоб видати і просувати, треба рекламувати цю нашу українську книжку.
Само собою, що Київ насичений книгою. Такого величезного книжкового ринку, як Петрівка, нема у тому ж західному регіоні, навіть у Львові… І ми це враховуємо.
Учасники традиційно скаржаться на високу вартість орендної площі, низьку відвідуваність виставки і падіння купівельної спроможності відвідувачів. Це вірно. Але, мабуть, організатори виставки не причетні до того, що в українців економічний потенціал маленький:). Ми докладаємо максимальних зусиль, щоб люди зацікавились і прийшли на виставку. Брати Капранови займалися культурною програмою ярмарку, бо вони багатьох знають, беруть участь у багатьох заходах, вони самі видавці, письменники… Ми підходимо до цього питання професійно.
Ми плануємо з грудня виходити у спеціалізований виставковий зал, тому наступна виставка буде в «КиївЕкспоПлазі». І ми запрошуємо всіх, хто займається просуванням книжки, до себе. Наприклад, наша виставка вже об’єднується з акцією «Книжка року», і виставка вже називатиметься «Книжка року»…
У виставковому центрі ще вищою буде ціна, але для експонентів ціна у грудні не зміниться, ми поки що триматимемо її на рівні Національного університету фізичного виховання і спорту. У нас є економічна проблема з переходом у виставковий зал, тому що ми не змінюємо ціну орендної площі, а там ціна значно вища. Тому ми будемо старатися свій рахунок якось компенсувати.. А далі ми всі залежимо від економіки – сподіватимемося, що зможемо вже не повертатися в університетське приміщення…
Усі регіональні виставки з якої завгодно теми у інших містах – у Донецьку, Львові, Харкові – всі мають ціну значно нижчу, ніж у Києві. Причина проста: у Києві все коштує значно дорожче! Наприклад, ми виставкова компанія, котра проводить виставки по стоматології у трьох регіонах України і в місті Києві. І в Києві ціна удвічі вища, ніж у регіонах. І якби ми співвідносили ціну Львівського форуму видавців з ціною Києва, то вона мала би бути удвічі вищою, ніж у Львові. А такого у нас нема – ми навіть робимо трішки нижче, ніж у Львові…
Інформаційна підтримка цієї виставки проводиться значною мірою за наш кошт. Те ж міністерство культури нічого не робить для інформаційної підтримки – від нього приходять представники на відкриття, але щоб Мінкульт запросив якісь ЗМІ або оплатив їхню участь у інформаційній підтримці виставки – таких випадків поки що нема. Тому все це поки що на рівні наших економічних можливостей і тих цікавих заходів, які приваблюють мас-медіа. Є велика-велика потреба в тому, щоб інформаційно розкручувати виставку…
Розпитувала Атанайя Та